Sunday, April 04, 2010

PRK HULU SELANGOR

Shafie Afdal Membodohkan Rakyat Malaysia

Sebentar tadi (Berita TV3) menyiarkan kenyataan dari Menteri Shafie Afdal bahawa projek yang diluluskan  kerajaan untuk Hulu Selangor adalah tidak ada hubungan dengan PRK tersebut. Mengikutnya projek yang telah diumumkan oleh PM dan TPM dua hari lalu tidak ada kene mengena dengan PRK Hulu Selangor. Mengikut kenyataan menteri tersebut bahawa projek 4 buah sekolah, rumah murah generasi kedua felda dan lain projek yang diumumkan oleh Najib dan Muhyiddin adalah projek yang telah lama dirancangkan.

Itulah kenyataan seorang menteri bagi memberi tahu bahawa UBN tidak berkempen untuk PRK tersebut, selagi sebelum hari penamaan calon. Bagitulah menteri UBN memberi tahu rakyat bahawa ubn belum lagi berkempen.Begitulah menteri tersebut membodohkan rakyat dengan kenyataan yang penuh dengan penipuan. Untuk ketika ini awak sebutlah apa-apa alasan pun , rakyat tidak akan percaya dengan apa yang perkatakan oleh menteri tersebut. Awak ingat rakyat tidak boleh berfikir ke ? awak ingat  awak seorang saja yang cerdik ?

Amaran SPR supaya parti-parti yang akan bertanding dilarang berkempen sehingga hari penamaan calon tidak akan memberi kesan kepada UBN. SPR hanya sekadar membuang air liur bagi menunjukan dia(SPR) kononya berkecuali.Itu sahaja. Saya yakin dan percaya bila melibatkan UBN maka peraturan itu akan diketepikan. Itulah Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia. Cakap tidak serupa bikin.

No comments:

Post a Comment