Monday, February 08, 2010

09022010 - SELASA

Sekadar  Mengasah Minda
Selasa 9/2/2010 adalah hari penentuan sama ada Nizar atau Zambry merupakan MB yang sah bagi Perak. Semua orang tertunggu keputusan Mahkamah Persekutuan. Macam -macam tekaaan dan ramalan , ada pemerhati politik kata Nizar akan menang , ada orang kata Zambry akan menang. 

Jadi begitulah keadaan sebelum 9/2/2010. Suasana penuh dengan teka teki. Nak kata Zambry menang, mengapa begitu lama Mahkamah Persekutuan ' menyimpan keputusan '. Nak kata Nizar menang keputusan mahkamah tak keluar lagi.

Bagi saya , saya akan mengatakan Zambry akan diistiharkan sebagai pemenang dalam game ini. Mana mungkin Nizar akan menang, kalau sistem kehakiman sudah tidak menyebelahi kebenaran, kerana  banyak kes mahkamah yang berkait dengan UBN berakhir dengan 'UBN' menang.Demi UBN semua nya tidak mustahil berlaku.

Tetapi walaupun begitu , saya beranggapan bahawa dari segi hujah perundangan saya berkeyakinan Nizar mempunyai alasan dan eviden yang kuat. Kekuatan hujah peguan Nizar ini adalah diukur dari masa yang lama yang diambil oleh  Mahkamah Persekutuan untuk mengistiharkan keputusannya. Sekiranya hujah Zambry kuat , maka sudah tentu awal-awal lagi mahkamah akan mengistiharkan Zambry menang. Tetapi mengapa keputusan mahkamah tertangguh begitu lama. Ini menunjukan bahawa Zambry tidak ada kekuatan hujah perundangan.

Walupun pasukan Zambry kurang hujah perundangan atau hujah  tidak kuat , tetapi demi ........................
maka ZAMBRY akan diistiharkan MB yang sah bagi Perak Darul Ridwan. 

Begitulah mimpi saya semalam. 

MIMPI  SAJA .

No comments:

Post a Comment